BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Search This Blog

Tuesday, November 23, 2010

sI kAyU MaNiS


Cerita di sebalik kayu manis...
banyak khasiat kayu manis niew.....
antaranyer:
leh redakn senggugut...
leh melancarkn peredaran darah..
n sape2 adew selesema leh la sapu bancuhan air
yg mengandugi serbuk kayu itam niew
kt idung 2..kui3
selain tu serbut kayu manis leh campur
kt dalam bedak sejuk....
kaedah nie leh menghilangkn bintik2 itam n jerawat...

ha...cerita sal niew,....
aku nak cerita la....
pd satu malam
aku powm menumbuk kayu manis neiw campur
gn beras....
konon2 nak wt bedak sejuk la....
hurm..
pas dah ciap aku pown letak la kt muka....
mcm bedak sejuk aku letak kt seluruh muka...
hurm
pas 2 mula2 xrasa ape2 lg...
smpai 2-3 min aku mula rase muke aku terbakar...
haba panas tiba2 kuar dr muka aku niew....
aku tanya la mak aku...
" mak nape rase panas je nie....???
mak pown tanya aku lek:
" ko letak semua ke dik...la wat pe letak semua...naty panas la muke 2..."

mak ingat ko letak kt tempat jerawat jek....yg ko letak semua muke 2 wt pe...

aku gn pantas yer pown g la basuh...
panas tol muke aku.,..
pas 2 aku amek air asam ....
xsurut gak panas yer 2...
pas 2 aku geram aku g amek ais n letak kt muke...
kui3...baru rase lega...
tgok muke kt cermin dah mcm udang goreng la plak...

pegajaran kt cini: kayu manis niew akan mengeluarkan haba...
so jgn gatai2 letak serbuk kayu manis niew satu muka...
melepuh kang muke 2,..
nak cantik tp makin xcntik diwat yer...
kui3
sekian terima kasih....

No comments:

Post a Comment